Heart Chat Bubble

Chill i solen

Jag och Nellie solade idag, det var jättemysigt! :D

Rätt bra dag

Det hände både bra och dåliga saker idag. Det braiga var att vi såg The Hungergames i Täby, det var fett mysigt! Dessutom såg vi snygga killar haha :D Det dåliga var att jag tappade bort min remsa (men som tur va var Corre där och kunde rädda mig, hon är räddare i nöden!), Daniel Paris var i Täby 10 minuter innan oss, och vi missade honom :(

Taggar till The Hungergames!

Åhhh det är verkligen på tiden att jag ser den känner jag! Så jag, Danii, Olle & Crullis ska se den idag. Kommer bli så jävla najs, :D Just nu äter jag isglass och lyssnar på 12 Stones medan jag sjunger sådär vackert som jag brukar göra. Tror att jag ska rita lite, det var ett tag sedan :p Ni får en söt bild på Kårsta så länge!

Pluggish in the sun

OOOJ SÖT JAG ÄR ;D Men sitter med Crullis, Kattis, Sandra & Natta haha :D Mysigt är det!!

Chill eftermiddag

Ikväll har jag ingenting att göra!!! Jag ska bara måla naglarna och hoppa studsmatta. Så jävla chill eftersom dom två senaste dagarna har jag jobbat häcken av mig. Dessutom gav det resultat, jag kommer få minst C på min uppgift i histora!! :D Så jävla awesome.

Hur min drömkille ser ut

  • Han är sig själv
  • Han har inte torr humor
  • Han är snäll
  • Han dricker/röker inte
Sen gör det inget om han är snygg på köpet också! ;) Jag har inte så stora krav som ni märker... Men det krävs ju kemi också, annars spelar det ingen roll hur snäll han är eller nått.

Flowerrrr

I like trains.

Fotorunda med hunden


Jag blev jättesugen på att fota blommor idag, så tog med mig hunden och gick ut :D Det var supermysigt, var ute i 40 minuter haha. Tyckte att det blev några fina bilder iallafall. Man märker att det är vår nu :D

Dag 7: Vem är den roligaste du vet?


Det är nog William Spetz, eller Kevjumba. Youtubers.

Dag 6: Bloggarna du läser

Kända bloggar jag läser är Fokis, Gaybloggen, Tinkerbella, Nevnanien och Linafoto. Sen följer jag också mina vänners bloggar som moathorngren, oliviastenberg och skiiiitunge. Sen följer jag sanzil också. Följer alla bloggarna via bloglovin. Ni får en söt bild på min grannes hund. :)

NY DESIGN

Det var verkligen på tiden haha! ;D Men jag blev feta nöjd. Har varit fett sugen på att blogga nuförtiden :p

Naaails

Tigernaglar som jag hade förut och sommarnaglar som jag har nu :)

Dag 5: En bild på dig för ett år sedan

Söt chey.

Sex and the city marathon

Awesome!! :D

Grått

Var nyss ute med hunden. Det är sjukt kaaallt och grått ute idag :( Men jag hade lust att fota lite iaf. ;p

SAFT

Innat drömde jag om att jag ville dricka saft, ett glas päronsaft och ett glas röd saft. Det var lite awesome.

Dag 4: En person du ser upp till

Jag ser upp till min gudmor, hon är sjukt awesome. Rolig, snäll, genuin osv. Har ingen bild på henne men hon äger.

Dag 3: Dina kompisar

Det här är dom flesta av mina vänner, men jag har andra vänner som inte bor så nära också. Mina vänner är awesome, för det mesta. Ibland småtjafsar vi men det har inte varit något stort bråk på ett bra tag. Jag älskar mina vänner. Men ibland känns det som att våran lilla grupp är indelad i två läger och jag inte passar in i någon av dom. Ibland känner jag också att jag inte kan berätta saker för alla. Eller att jag kan lita på att vad dom säger är sant, om vi inte tummat på det, då jag blivit lurad tidigare.
Mina vänner är skitsnygga, och jag skulle inte vilja ändra något med deras utseenden, dom är alla awesome. Fast jag slår vad om att inte alla kommer läsa detta, höhö.

Dag 2: Staden du bor i

Jag bor i Stockholm, men inte i själva centrum, utan en bit utanför. Det är rätt chill.
Bilden är tagen från min mammas jobb i Solna.

Dag 1: Berätta om dig själv

Jag heter Mimmi, fyller snart 15 år och bor i Stockholm. Jag lider av en inflammatorisk tarmsjukdom, förmodligen Crohns sjukdom, vilket resulterar i att just nu dricker jag näringsdrycker som ersätting för mitt födointag.
Jag har ungefär sju nära vänner som jag älskar, mer än vad jag älskar min hund ;) Vi gör galna saker ibland och skrattar alltid tillsammans. Jag har också en underbar familj, för det mesta.
Jag är kreativ och gillar att måla med akvarell, måla naglarna, teckna, pyssla, fota, och på senaste tiden har jag börjat måla muggar åt mina vänner och familj. Jag brukade spela tvärflöjt men har tagit ett uppehåll.
Jag har rätt bra betyg men jag planerar att höja mig i samtliga ämnen. Jag har ingenting emot att gå i skolan, förutom ibland när mina lärare tabbar sig.
Jag är lite av en perfektionist när det kommer till vissa saker, så som stavning och sångtexter. Tillexempel vill jag alltid rätta personer som säger "ta självmord", eller sjunger fel i en låt. Jag föredrar att förekomma som en relativt smart individ och vill därför ofta använda versaler och skiljetecken rätt på internet. Dock orkar jag inte alltid göra det, och ibland orkar jag heller inte kommentera någons grammatikfel. Jag har lärt mig den svåra vägen att folk, mina vänner specifikt, inte gillar att bli rättade när dom stavar fel eller säger fel. Därför har jag slutat säga till eftersom att alla blir så sura. Jag vill inte vara en besserwisser, jag vill bara att det ska vara rätt. Det spelar ingen roll för mig vem som säger till att det är fel, bara det blir rätt. Själv vill jag mer än gärna bli rättad när jag stavar fel, eller utrycker mig fel, eftersom att jag vill prata och skriva korrekt svenska. Fast ibland är jag bara trött och orkar inte bry mig.
Nu tycker jag att jag har spårat ut lite, så jag tänker sluta här. :)

30 dagar

1. Berätta om dig själv
2. Staden där du bor
3. Dina kompisar
4. En person du ser upp till
5. En bild på dig för 1 år sedan
6. Bloggarna du läser
7. Vem är den roligaste du vet?
8. Bild på din garderob
9. I din väska finns...?
10. Hur ser din framtid ut?
11. En bild på någon du saknar
12. En bild på ditt rum som det ser ut just nu
13. Ett kort någon annan tagit på dig
14. Din högsta dröm
15. En person/kändis du önskar att du träffat
16. Detta gör jag på helgerna
17. Hit vill jag åka innan jag dör
18. Här handlar jag helst
19. En vän som bor långt ifrån
20. Bild på det du köpte senast
21. Favorit ställe
22. En tv-serie du älskar
23. Ditt favorit nagellack
24. Ett kort på din data
25. Detta är jag beroende av
26. Något du vill ha just nu
27. Ditt framtida bröllop
28. Bild på sminket du brukar använda
29. Detta åt jag till frukost
30. Fem bra saker som hänt under dessa 30 dagar
~
Vet att alla gjorde sånna här för tusen år sedan, men jag kände för det :D

Jag har varit produktiv!

Till mamma^
Till min söta syssling^
Till mammas kompis^
Awesomeness! Detta har jag gjort det här dom senaste dagarna... Hjärtat tog flera timmar för det är baksidan också, jag fattar inte hur jag pallade? Haha. Bildkvaliten suger för min kamera har inget batteri kvar men jag vet inte vart laddaren är. Smart chey. Allt är waaay more awesome irl. ;) Nu ska jag kolla på The tourist (igen) och måla mina naglar gula i rätt nyans. Cya!

Rubrik

Hej. Jag är inte glad just nu, men jag ville blogga. Kevjumba äger^. Jag är ledsen, och lite frustrerad. Kbry på den.

Säg en person...

.. som du älskar av hela ditt hjärta - Mina fina vänner
.. som är den smartaste du känner - Pappa haha
.. som alltid får dig på strålande humör - Idaaa!  

.. som får dig att le när allt känns tungt - Nellie, förutom när hon dissar mig... 
.. som är den omtänksammaste du vet - Tinna, fortfarande!
.. som är en bitch - En i min skola... 
.. som är en fjortis - En i min skola...
.. som är en föredetta bästa vän - Rirri

.. som är snygg - Mina snygga vänner! Ni vet vilka ni är.



.. som är osmart - En i min skola hahah.... 
.. som är en riktig vän - Mina vänner
.. som är din älskling - Ida <3


.. som är den galnaste du vet - Typ Moa hah :D 
.. som du kan prata med om allt - Ingen 
.. som är din barndomsvän - Olleee :D 
.. som du saknar - Alla mina vänner, har inte sett dom på 5 dagar :( 

.. som du har spenderat mest tid med - Jag venne, min familj?
.. som du var dum emot när du var mindre - Mina bröder.. 
.. som du tycker är snäll - Katta, Ida, Moa, Danii, Olle, Emma & Corre
.. som du skulle vilja krama just nu - dat hottie
.. som du inte har träffat på länge - Katta, Ida, Moa, Danii, Olle, Emma & Corre!!!! D: 
.. som du vet saknar dig - Min syssling <3
.. som du träffade idag - Min familj.

.. som du tycker är söt
-  Katta, Ida, Moa, Danii, Olle, Emma & Corre
..som ska göra den här listan - Alla som inte har nått liv! :D


Påskkort

Färgerna stämmer inte helt men men... Jag blev fett nöjd!

WIP

Påskkort som jag ska måla med akvarell. :3

Mjau


Mina vänner är fett gulliga

Fick rosor av mina underbara vänner! :)

Påsknaglar